Проєкт IREX in Ukraine «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті»

Онлайн...онлайн і нарешті ОФЛАЙН 25 липня!) Тренінг «Вивчай та розрізняй: перезавантаження» від IREX in Ukrainе в Івано-Франківську)
 Ми зустрілися! Ті, що об'єднані заради дії в проєкті «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність». Це комплексна програма, спрямована на розвиток та зміцнення навичок критичного мислення та інформаційної гігієни задля посилення стійкості до дезінформації, маніпуляцій та пропаганди.
Програма виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства США в Україні та Міністерства закордонних справ і міжнародного розвитку Великої Британії у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Міністерством культури та інформаційної політики України та Академією української преси.
    Нас зустріли мега позитивні та компетентні тренери: Андрій Фендик
регіональний координатор проєкту у Львівській, Тернопільській, Івано-Франківській областях та Наталія Запішнарегіональна координаторка проєкту в Одеській, Луганській та Донецькій областях.
Знайомство в мінігрупах і дискусія про досвід використання вправ на уроках захоплював. Кожна група, що об'єднувалася за предметом викладання ("історія", "українська мова і література", "мистецтво"), визначала п'ять вправ (пропонованих у матеріалах проєкту), які, на їхню думку, були найефективніші у роботі з учнями. Досвід був різноманітним і пізнавальним.
 Приємно було дізнатися, що в межах проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» розроблені онлайн-курси «Медіаграмотний спротив»: «Медіаграмотний спротив: будуємо аргументовані діалоги», «Медіаграмотний спротив: спілкуємося на рівних». Важливо було почути як застосовувати нові розробки проєкту: універсальні уроки та інструкції для проведення батьківських зборів.
 Задумалися над тим, що ми часто перебуваємо в стані емоційного напруження і як же важливо робити емоційні паузи, щоб проаналізувати мету інформації, чи принесе вона шкоду, чи користь. Дуже добре якщо ми будемо фокусуватися на власних емоціях, а ось одна з вправ, яка допоможе (на світлині)
 Практична сесія була не менш насиченою! Опрацювання щоразу в оновлених мінігрупах пропонованих вправ та обговорення їх значимості на сьогоднішній день, підсилювало нашу стійкість до маніпуляцій, дезінформації та пропаганди.
Важливо пам'ятати ЯК протидіяти пропаганді на особистому рівні. Спробуйте: визначте емоції, які викликає у вас інформація; подумайте для кого, для чого і кому це вигідно; відокремте факти від суджень та оцінок; перевірте наведені факти; оцініть обгрунтованість суджень; перевірте інформацію на ознаки та методи впливу пропаганди. Дуже цікавезно було почути про наративи експертів та наративи, якими керується країна-агресор. До речі, нарати́в (англ. і фр. narrative — «оповідь», від лат. narrare — «розповідати», «пояснювати») — "Це не те саме, що фейк? Ні. Фейк — це неправдиве повідомлення. Дезінформаційний наратив може складатися з неправдивих чи частково неправдивих повідомлень і спекулятивних оцінок, перемішаних із правдивими, але маніпулятивно потрактованими або поміщеними в маніпулятивний контекст. Це комплексна штука. У дезінформаційному наративі є частинки правди й частинки суб’єктивних оцінок, які роблять його переконливішим і важчим для спростування."
А ви знаєте різницю між ботами і тролями...загугліть, бо це важливо, щоб не потрапити в маніпулятивне поле.
Що сьогодні для мене було найцінніше, то це живе спілкування, навчання заради майбутнього і величезна вдячність проєкту за таку важливу просвітницьку місію, яка є необхідною зброєю в інформаційному полі!
Вдячність захисникам, які дають нам можливість працювати та навчатися заради майбутнього!



Дата публікації: вівторок, 25 липня 2023 р.

0 коментарі :