Моє портфоліо
Педагогічне кредо: "Доторкнутись
розумом і серцем до кожного учня,
вселити в нього віру"
розумом і серцем до кожного учня,
вселити в нього віру"
Освіта
1995-2001-Прикарпатський
університет ім. В.Стефаника, історичний факультет, спеціальність
"Історія", кваліфікація
історика, викладача (м. Івано-Франківськ, стаціонар).
Трудовий і педагогічний стаж роботи
1.09.2010-працюю
вчителем правознавства та історії в Івано-Франківському ліцеї-інтернаті для
обдарованих дітей із сільської місцевості
15.09.2011- працюю керівником гуртка суспільних дисциплін в обласному відділенні МАН України
15.09.2011- працюю керівником гуртка суспільних дисциплін в обласному відділенні МАН України
15.02.2005 - 29.10.2005 Вчитель історії та
правознавства ЗОШ І-ІІІ №8, м. Житомир
01.09.2001 -07.02.2005 Вчитель історії та правознавства ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, м. Рогатин, Івано-Франківська обл.
01.09.2001 -07.02.2005 Вчитель історії та правознавства ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, м. Рогатин, Івано-Франківська обл.
04.09.2000 -01.09.2001 Вчитель історії ЗОШ І-ІІ
ступенів, с. Підгороддя, Рогатинський р-н, Івано-Франківська обл.
Підвищення кваліфікації
20-23 серпня 2004-навчальний семінар організований Всеукраїнською асоціацією викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба": методика викладання курсу громадянської освіти "Ми – громадяни України".
20-23 серпня 2004-навчальний семінар організований Всеукраїнською асоціацією викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба": методика викладання курсу громадянської освіти "Ми – громадяни України".
8 квітня 2005-науково-практична конференція на тему: «Формування громадянських
цінностей учнівської молоді засобами суспільних дисциплін»
7-8 червня 2005-семінар «Громадянська освіта - Україна» присвячений обговоренню адаптаційного звіту.
6 грудня 2011-конференція обласного відділення МАН України на базі Івано-Франківського ліцею-інтернату для обдарованих дітей із сільської місцевості.Тема доповіді: «Формування правового світогляду в учнівському колективі:бачення громадянської активності молодим поколінням».
2012- навчальний семінар «Основи критичного мислення»(О.І.Пометун,І.М.Сущенко)
7-8 червня 2005-семінар «Громадянська освіта - Україна» присвячений обговоренню адаптаційного звіту.
6 грудня 2011-конференція обласного відділення МАН України на базі Івано-Франківського ліцею-інтернату для обдарованих дітей із сільської місцевості.Тема доповіді: «Формування правового світогляду в учнівському колективі:бачення громадянської активності молодим поколінням».
2012- навчальний семінар «Основи критичного мислення»(О.І.Пометун,І.М.Сущенко)
Листопад
2012- звітна конференція з нагоди15-тої річниці Івано-Франківського обласного відділення
Малої академії наук «Співпраця гуртка суспільних дисциплін із
Івано-Франківською обласною універсальною науковою бiблiотекою iменi I. Франка»
28 травня 2014- звітна конференція проводив БФ «Карітас Івано-Франківськ УГКЦ» спільно з Головним управлінням освіти і науки Івано-Франківської ОДА в рамках проекту «Ми маємо право знати більше!»
28 травня 2014- звітна конференція проводив БФ «Карітас Івано-Франківськ УГКЦ» спільно з Головним управлінням освіти і науки Івано-Франківської ОДА в рамках проекту «Ми маємо право знати більше!»
29.09-10.10.2014-курси
підвищення кваліфікації.
19.10-15.03.2017-навчальні семінари для популяризації ігрової технології "Хрестики-нулики"
19.10-15.03.2017-навчальні семінари для популяризації ігрової технології "Хрестики-нулики"
Нагороди, грамоти,
листи подяки розміщені у розділі "Нагороди"
Результати педагогічної діяльності
2005році – Мацюк Тетяна переможниця
III етапу олімпіади з правознавства та супровід групи
дітей-переможців даної олімпіади на Всеукраїнську олімпіаду у м.
Дніпропетровськ.
2011-2012 н.рр
1 місце Ярема Юлія на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції релігієзнавство;
3 місце Ярема Юлія на III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції релігієзнавство;
3 місце Микитин Марія на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції правознавство;
1 місце Ярема Юлія на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції релігієзнавство;
3 місце Ярема Юлія на III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції релігієзнавство;
3 місце Микитин Марія на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції правознавство;
2 місце Пукіш Т., Русінкевич Т. на III етапі Всеукраїнської олімпіади з правознавства;
2012-2013 н.рр
2012-2013 н.рр
1 місце Войцеховський Б. на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт МАН у секції правознавство;
1 місце Войцеховський Б. на III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт МАН у секції соціології;
3 місце Войцеховський Б. на III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт МАН у секції соціології;
2 місце Зорій Б. на III етапі Всеукраїнської олімпіади з історії;
3 місце Савчук Х. на III етапі Всеукраїнської олімпіади з історії;
II місце Обласний фестиваль організований БФ «Карітас Івано-Франківськ УГКЦ»
спільно з Головним управлінням освіти і науки Івано-Франківської ОДА в рамках
проекту «Ми маємо право знати більше!»
II місце Лозинська Л. конкурс учнівських проектів «Права
дитини: від витоків до сьогодення», Івано-Франківське обласне відділення МАН
України
2013-2014 н.рр
1 місце Втерковська Т. на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції соціології;
2013-2014 н.рр
1 місце Втерковська Т. на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції соціології;
2 місце Стельмащук О. на II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт МАН у секції правознавство;
3 місце Зорій Б., Михайлюк Н. на III етапі Всеукраїнської олімпіади зправознавства
1 місце команда « Де-Юре» Обласний турнір юних правознавців
2014-2015 н.р.
ІІ етап конкурсу –захисту науково-дослідницьких робіт МАН
1. Ткачук Христина – учениця 11 класу (секція правознавство) – І місце.
2. Вовк Анастасія – учениця 11 класу (секція правознавство) – – ІІ місце.
3. Гальчук Христина - Вовк Анастасія – учениця 11 класу (секція соціологія) – ІІ місце.
2015-2016 н.р.
Призери Всеукраїнської олімпіади ІІІ етапу:
1.Зорій Богдан (11 клас) – ІІ місце (право)
2. Михайлюк Н. (11 клас) – ІІ місце (право)
3. Русінкевич І. (11 клас) – ІІІ місце (право)
ІІ етап конкурсу –захисту науково-дослідницьких робіт МАН:
1. Паньків Дмитро – учень11 класу (секція правознавство) – – І місце.
2. Хорт Марія – учениця 11 класу (секція етнологія) – ІІ місце.
3. Никифорук Маріанна – учениця 11 класу (секція соціологія) – ІІІ місце.
1 місце команда « Де-Юре» Обласний турнір юних правознавців
2014-2015 н.р.
ІІ етап конкурсу –захисту науково-дослідницьких робіт МАН
1. Ткачук Христина – учениця 11 класу (секція правознавство) – І місце.
2. Вовк Анастасія – учениця 11 класу (секція правознавство) – – ІІ місце.
3. Гальчук Христина - Вовк Анастасія – учениця 11 класу (секція соціологія) – ІІ місце.
2015-2016 н.р.
Призери Всеукраїнської олімпіади ІІІ етапу:
1.Зорій Богдан (11 клас) – ІІ місце (право)
2. Михайлюк Н. (11 клас) – ІІ місце (право)
3. Русінкевич І. (11 клас) – ІІІ місце (право)
ІІ етап конкурсу –захисту науково-дослідницьких робіт МАН:
1. Паньків Дмитро – учень11 класу (секція правознавство) – – І місце.
2. Хорт Марія – учениця 11 класу (секція етнологія) – ІІ місце.
3. Никифорук Маріанна – учениця 11 класу (секція соціологія) – ІІІ місце.
ІІI етап конкурсу –захисту науково-дослідницьких робіт МАН
1. Паньків Дмитро – учень11 класу (секція правознавство) – ІII місце.
1. Паньків Дмитро – учень11 класу (секція правознавство) – ІII місце.
2016-2017 н.р.
Призери Всеукраїнської олімпіади ІІІ етапу:
1. Щербакова Я. (9 клас) – ІІI місце (право)
2. Бойко В.(9 клас) – ІІI місце (право)
2. Бойко В.(9 клас) – ІІI місце (право)
ІІI етап конкурсу –захисту науково-дослідницьких робіт МАН:
1. Ткачук Катерина – учениця 11 класу (секція правознавство) – ІII місце
Науково-методична діяльність
Сьогодні людина, для якої демократія та громадянське суспільство є природним середовищем для задоволення її
особистих та суспільних інтересів, визнається основною цінністю
демократичного суспільства. За цих умов особливого значення набуває громадянська
компетентність, формування якої у
школярів вимагає посилення уваги до цього завдання у процесі вивчення правознавства.
Нами були проаналізовані праці відомих
вітчизняних та зарубіжних вчених, а саме: Н..Бібік, Л..Боголюбова,
В..Болотової, О..Бондаревської, Т..Волобуєвої, Т..Воронової, І..Єрмакова,
Е..Зеєра, І..Зимньої, М..Зуєва, Н..Калініної, В..Краєвського,
О..Крисана, С..Кульневича, О..Лебедєва, О..Локшиної, М..Лук’янова, М..Нікандрова, О..Овчарук, О. Пометун, Дж. Равена, Б. Рея, М. Рижакова, Р.Рогожнікова, В..Сєрікова, Л..Сохань, О..Сухомлинської,
І..Тараненка, Г..Халаша, Л..Хоружої, А. Хуторського, С. Шишова та ін., у яких розкрито сутність поняття компетентнісного підходу в освіті,
висвітлено шляхи та умови формування компентності учнів.
громадянської компетентності.
Громадянську компетентність дослідники відносять до
ключових. Ключова компетентність є об’єктивною категорією, що фіксує певний
рівень розвитку в особистості суспільно визнаного комплексу
знань,умінь,навичок, ставлень, орієнтацій. Відтак і громадянську компетентність
учня ми будемо розуміти як сукупність освітніх елементів,що складається із
сукупності знань,умінь,навичок, переживань, емоційно-ціннісних орієнтацій.
Переконань особистості, які допомагають людині усвідомити своє місце в
суспільстві, обов’язок і відповідальність перед співвітчизниками, Батьківщиною
і державою. Громадянська компетентність є інтегрованою характеристикою
особистості, яка включає й певний рівень психологічної готовності до активного
суспільного життя – громадянськість.
Формування громадянської
компетентності в школі – це засвоєння в навчальних ситуаціях основ повноцінної
та правомірної громадянської поведінки особи в суспільстві. Це здатність учня самостійно діяти під час
вирішення жттєвих ситуацій у сфері правовідносин.
Спираючись на
висновки О.Пометун, зауважимо, що
реалізація ціннісного компонента відбувається переважно через зміст освіти
шляхом відбору й структурування навчального матеріалу курсу, який забезпечує умови формування демократичних
цінностей, орієнтацій, сприйняття ідеалів демократії, вироблення ставлень і
мотивів діяльності, які є складовими громадянської позиції. Діяльнісний блок
громадянської компетентності передбачає формування мотивованої активності яка:виявляє суспільну
активність (в громадянських організаціях, самоврядуванні тощо);
-бере участь у соціальному проектуванні;
-виступає
розробником соціального проекту чи учасником соціального проекту;
-досліджує соціальні проблеми.
Одним із
сучасних шляхів організації активної пізнавальної діяльності учнів на шляху до формування громадянської компетенції є
інноваційні технології навчання,У такому випадку результат
навчання полягає вже не в передачі учням інформації змісту, а в формуванні готовності діяти в
житті з позицій правосвідомості та громадянської відповідальності. Різноманітні інноваційні
технології, які найчастіше застосовуються у власній практиці: технологія критичного мислення, інтерактивного навчання, інформаційно-комунікативна
технологія, проектна технологія та особистісно-орієнтованого навчання.
В процесі роботи значну увагу приділяю співпраці з державними та громадськими установами, бо вважаю. що цілісним може бути навчання лише тоді, коли поєднює і теорію, і практику.(Див.розділ"Співпраця..." Профільні класи мають можливість знайомитись із юридичними професіями.
Робота в обласному відділенні МАН дає можливість глибше досліджувати найактуальніші теми сьогодення. Науково-дослідницькі роботи секції правознавства:
-"Законодавчі ініціативи з питань люстрації в Україні"(Микитин М.-2012)-
зумовлена
впровадженням люстраційних процедур в сусідніх країнах, а також сплеском в
Україні законодавчих ініціатив з питань люстрації в період 2005-2009 рр.
-"Абсентиїзм у виборчому процесі"(Войцеховський Б.-2013)-зумовлена наступними чинниками: активним
обговоренням громадськістю виборів 28 жовтня 2012 до Верховної Ради України;
неявкою виборців на виборчі дільниці, а також масовим небажання скористатись
своїм виборчим правом; дискусією навколо питання легітимності державної влади
при подальшому поширенні абсентеїзму; назрілою необхідністю пошуку шляхів
подолання явища абсентеїзму.
-"Реалізація права на працю молодих спеціалістів"(Стельмащук О.-2014)
-зумовлена необхідністю дослідити правове поле
реалій працевлаштування молодого спеціаліста. З кожним роком на ринку праці вимоги
до робітників зростають і молоді все важче влаштуватись на роботу.
Значне місце у формуванні громадянської компетентності належить проектній діяльності.. З 2011 року розпочато щорічний випуск інтерактивних газет "Погляд ліцеїста на реалізацію особистих прав громадянина", "Мої права в моїх руках". Інформаційно-дослідницький проект "Ставлення батьків до прав дитини". 2014 році розпочато фотоквест "Права та обов"язки ліцеїста"
(див.розділ "Проекти")
Таким чином, основна мета моєї вчительської праці - здатність учня свідомо
застосовувати набуті знання, уміння та навички для вирішення проблем власного
життя, життя громади, держави і
суспільства, орієнтуючись на цінності громадянського суспільства.
Дата публікації:
5+
ВідповістиВидалити